سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]

چون دلارام می زند شمشیر...............سر ببازیم ورخ نتابیم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

                   السلام علی الحسین وعلی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

                      مثلی لا یبایع مثله                           

1-ماه محرم الحرام یکی از ماههای عجیب و غریب سال قمری است که عزاداران حسینی و صاحب دلان معارف والایی از ان صید می کنند.

در این ماه که خاندان اهل البیت پیامبر اکرم به مذبح و مقتل کربلا کشانده شد و سبط پیامبر با طرزفجیع ی به شهادت رسید  می توان آن را ماه غم و اندوه نامید .لذا قبل از ورود به مباحث لازم می نماید که ابتدایا از ولادت و بیوگرافی شهید این ماه سخن رانده شود.

امام حسین (ع)که سید شباب اهل الجنه است در سوم شعبان سال چهارم هجری متولد شد هر چند که پنجم شعبان و آخر ماه ربیع الاول و سیزدهم رمضان نیزجزء ایام میلاد آن حضرت که مورد اختلاف است لیکن روز سوم شعبان گویا سندیت و قطعیت زیادی یافته ومورد تصویب تقویم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

در مورد حوادثی که در هنگام ولادت امام حسین(ع) رخ داده است همگی حکایتگر شرافت و جلالت شخصیت آن بزرگوار است و نشانه ی قرب و کرامت امام حسین (ع) عند الله و نزد ملایکه مقرب الهی است .

منقول است که جبرییل به همراه گروه بیشماری از ملایکه ماموریت یافتند که از طرف خداوند تبریک و تهنیت و سلام خداوندرا به پیامبر ابلاغ کنند در بین راه جبرییل به جزیره ی رسیدند که جایگاه یکی از فرشتگانی بود به نام فطرس که به سبب کندی در اعمال خویش مطرود درگاه خداوند واقع شده بود ملک فطرس نیز با جبرییل و ملایکه دیگر وارد خانه پیامبر شدند و فطرس سرگذشت خویش را برای پیامبر باز گو نمودپیامبر فرمودند که ای فطرس پروبال خود را به مولود امام حسین (ع)بمالد تا خداوند از خطا و اشتباهت در گذرد و مورد پذیرش آستان الهی قرار گرفت و به درگاه الهی مجددا بار یافت .

2-ماه محرم الحرام را برای عارفان و سالکان ماه ویژه ی است جهت تصفیه و تهذیب جان و روان تا درجات و مراحل سلوک الی الله را سپری کند .یکی از این اعمال ویژه در ماه محرم کم خوری و کم نوشنی و کم خوابی و کم گویی است علی الخصوص در تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم فقط نان خالی بخورد و در این روز عاشورا از خوردن و آشامیدن و دیدار با برادران دینی کم کند و تنها و تنها در خانه ی خود در خلوت خاصی به غم و اندوه بپردازد و از اعمال مبارک و مثمر دیگری در این ماه محرم قرائت زیارت عاشورا در دهه ی اول است که هر روز با قرائت زیارت عاشورا امام حسین (ع)را زیارت کند.

3-بهتراین است که توجه خاص به تهذیب نفوس پرداخته و با توسل به خاندان نبی اکرم به ویژه امام حسین(ع)توفیق طهارت درونی و نورانیت دل و روح را دریابد و حتی اولی است که اعمال عزاداری خود با اخلاص و حضور قلب اتیان کند و ازورود ریاءو شرک خفی به درون روح و روان جلوگیری کندازیرا که اعمال عبادی ریایی هر چند که فراوان باشند هیچ ارزش و بهایی ندارد .لذا بجاست که مراقبت شدید از دل کند و آنرا حرم امن الهی قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




جمال زارعی ::: شنبه 86/10/22::: ساعت 5:36 عصر

                                                                                                                                                                                                                   

پیوند وثیق امت و امامت

1-در روز چهارشنبه گذشته استان یزد شاهد خاطره ی به یاد ماندنی بود که قطعا یک نقطه عطفی  در استان یزد خواهد بود .

در این روز استان یزد و یزدیها میزبان مقام عظمای ولایت بودندکه جریان دیدار با رهبری در میدان امیر چخماق یزد حقیقتا پر شکوه و با صلابت بود و دیدگان ناظران را خیره و تعجب و اعجاب همگان را بر انگیخت .

2-جایگاه والای امامت و ولایت در دین مبین اسلام و شالوده واس اساس دین بر پایه امامت در جوامع روایی وقرآن کریم حاجت به تبیین تفصیلی ندارد و جهت تبرک و تزین این مقال ناچیز به یکی دو حدیث نورانی امام محمد باقر و امام علی (علیهما السلام)اشاره خواهد شد .

در باره حقوق متبادل بین امام و امت مولی الموحدین می فرمایند:

"حق علی الامام ان یحکم بما انزل الله و ان یودی الامانه فاذا فعل فحق علی الناس ان یسمعوا له و ان یطیعوا و ان یجیبوا اذا دعوا"

ترجمه:امام می فرماید که امام وظیفه دارد بر اساس کتاب خدا حکومت کند و امانت را ادا نماید. چون چنین کند مردم وظیفه دارند سخنش را بشنوند  فرمانش را ببرند و هرگاه آنان را فرا خواند اجابت کنند."

طبق این حدیث شریف امت بایستی غلام حلقه بگوش امامشان باشند و مجری تمام فرامین رهبر خویش باشند تا تکاسل وتهاون وارد جامعه ی اسلامی نگردد که مصداق اعلای آن در کشور عزیزمان ایران به کرات شاهد و ناظربودیم  و نمونه و مصداق اخیر آن گردهمایی و تجمع مردم یزد در میدان امیر چخماق است که نشانگر بی چون و چرایی مردم از رهبر و مقتداشان است

و اما حدیث دیگری از امام محمد باقر (ع):الامام باقر :بنی الاسلام علی خمس .علی الصلوه و الزکاه و الصوم والحج و الولایه و لم یناد بشیء کما نودی بالولایه .

ترجمه:امام محمد باقر می فرماید :اسلام بر پنج پایه استوار است نماز, زکات, روزه , حج  ولایت . به هیچ کدام به اندازه ی ولایت دعوت نشده است.

در این حدیث ایضا به جایگاه متعالی ولایت و امامت در دین اسلام پرداخته و یکی از پایه ها و ارکان دین اسلام را ولایت معرفی میکند.

3-و مردم یزد باالهام از آموزه های قرآن و احکام و قوانین دین اسلام همگی علقه و علاقه ی خویش را به اسلام و امامت و ولایت به منصه ی ظهور رساندند و مسلما سنگ تمام گذاشتند و سبب نقش برآب شدن تمام دسایس دشمنان شد و با این حماسه عظیم خویش خاری در دیدگان مخالفان و استخوانی در گلوی معاندان کشور گردید.




جمال زارعی ::: سه شنبه 86/10/18::: ساعت 4:58 عصر

خورشید سامراء

1:روز چهارشنبه مصادف با نیمه ذی الحجه ماه حجاج دقیقا همان روزی است که امام همامی پا به عرصه ی وجود گذاشت و با اخلاق و خصوصیات روحی مرشد و مراد شیعیان شد .

قبل ازورود به بحث اصلی لازم می نماید مختصری از شرح حال زندگی حضرتش بیان گردد.

2:امام علی النقی نام شریفش علی و کنیه گرامیش ابوالحسن است لیکن چون امام موسی کاظم و امام رضا علیمهماالسلام مکنی به کنیه ابوالحسن هستند امام علی النقی ابوالحسن ثالث گردید . و امام رضا (ع) ابوالحسن الثانی و امام موسی ابوالحسن اول گویند.

مشهور ترین القاب ایشان حضرت نقی و هادی است لیکن القاب غیر مشهور دیگری داشتند نظیر نجیب .مرتضی.فقیه. امین.و موتمن .طیب و متوکل . لقب آخر را آن حضرت مخفی میکردند و اصحاب خویش را می فرمود که از این لقب اعراض نمایند به جهت اینکه لقب خلیفه متوکل علی الله بود.

نام والده ماجدش سمانه مغربیه است و کنیه آن مخدره ام الفضل است و این مخدره در زهد و تقوی وانصاف نظیری نداشت و به معنای دقیق کلمه عارفه بود ومحل تولد آن حضرت در حوالی مدینه به نام (صریا) در سال 212است.

3:سر آغاز امامت علی النقی در سن هشت (8سالگی) است و کود ک هشت ساله امام و زعیم امت اسلامی شد و با وجود صغر سن امام هادی شک و اعتراض عده ی را برانگیخت. امامت گوهر یکدانه ی است در وجود ائمه هدی و مقام و منصب معنوی است که هیچ ربطی به صغارت و کبارت سن ندارد. و امامت و ولایت از سمت آسمان و خداوند تبارک و تعالی به امامان بخشیده میشود و سینه ی مبارک ائمه صندوقچه اسرارالهی وعلوم لدنی است که ازپیامبر اکرم (ص)و ائمه سلف به ارث برده اند. وشاهد مثال آن جریان مناظره ی امام محمد تقی و یحیی بن اکثم بود که فرجام مناظره به نفع امام تمام شد و سبب ایمان و ایقان مردم به امامت ایشان و افتضاح یحیی بن اکثم و خلیفه عباسی گردید.

4: طبق حدیثی هیچ گاه زمین از وجود ائمه و حجت خدا خالی نیست و حتی اگر زمین خالی از امام باشد هر اینه زمین ساکنان خود را می بلعد و رزق و روزی ابناء بشر و رشد گیاهان و نباتات و بارش برف و باران از آسمان و برپایی و استواری زمین و استواری کوهها همگی از وجود پر برکت حجت خدا و امام نشات می گیرد. ودر زمان حاضر که امام زمان (عج)در پشت پرده غیبت به سر می برند لیکن زمین و اهلش از افاضات وجود امام غایب مستفیض و محظوظ می گردند و دقیقا همانند خورشیدی در پس ابر است که به دنیا نور افشانی میکند.

5:امامت لازمه تداوم نبوت است وبا رفض امامت به نبوت پیامبر اکرم (ص) خدشه وارد می شود ودقیقا همانند حلقات یک زنجیر هستند که اگر یک حلقه یی مفقود گردد تسلسل و پیوستگی آن پاره پاره میگردد لذا فرق و گروه های که به نبوت نبی اکرم (ص) ایمان و ایقان دارند بایستی باالضروره به مقام امامت ائمه نیز ایمان بیاورند که ائمه مطهر ادامه دهندگان راه نبوت و سلسله داران قافله انبیاء هستند.

6:گوهرنبوت  ولایت است و گوهر امامت ولایت و هر دو از حیث گوهر درونی و پیام غایی متشابه بل عین یکدیگرند و مقام امامت بسی ارجح و افضل از مقام نبوت است و چه بسا انبیائی می زیسته اند که امام نبوده اند و حضرت ابراهیم با وجود پیامبر الهی بعد از گذراندن پیچ و خم های مصایب و بلایا به مقام امامت نوید داده شد و از خداوند تقاضای میراث بری ذریه ی اطهرش از این پیمان مقدس نمودند لیکن با جواب منفی خداوند مواجه گردید .

7: و اما چند مطلبی راجع به امام هادی (ع) همانطوری که در حیات حیا گونه اش مظلوم و محصور بودند و از جفا و بیداد خلیفه ی وقت عباسی بی نصیب نبوده اند در ممات هم مورد هجمه ی نظامی آمریکا ییهای جهان خوار قرار گرفتند و سند معتبری است  برای مظلومیت امام و درنده خویی  و ددمنشی دشمنان و مخالفان .

ودر آخرالامر از خدای رحمان استدعا داریم که ما را از ره پویان و راهیان کوی آن حضرت قرار داده و در این دنیا زیارت مضجع منورش و در آخرت شفاعت عمیمش نصیب و روزی ما قرار بدهد.

 

 

                                                                                             غفرالله لناو لکم

                                                                                          و الحمد الله اولا و اخرا            و السلام علی من اتبع الهدی




جمال زارعی ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 7:11 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :41670
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
جمال زارعی
همه چیز علی الخصوص مسایل سیاسی و روز جامعه
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<